گروه صنعتی پارسه سازه

گروه صنعتی پارسه سازه

ساخت ، نصب و اجرای سوله ، اسکلت فلزی و فنداسیون
گروه صنعتی پارسه سازه

گروه صنعتی پارسه سازه

ساخت ، نصب و اجرای سوله ، اسکلت فلزی و فنداسیون

سوله استاندارد

سوله صنعتی

سایرتصاویر پروژه سوله مامونیه

برای دیدن تصاویر بزرگ هرکدام بر روی آن کلیک کنید

.

..................................................................................................................

 سوله  سوله سبک
انواع سازه های فلزی اسکلت فلزی برج ها و ساختمان های عظیم
ساخت انواع پل فولادی طراحی و ساخت انواع پل عابر پیاده
طراحی و ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ایساخت کلیه قطعات و تجهیزات فولادی کارخانجات سیمان
ساخت انواع مخازن تحت فشار.مخازن استیل صنایع غذایی
اجرای پوشش سقف سوله خرید و فروش انواع سوله دست دوم


.

 

ساخت ، نصب و اجرای سوله ، اسکلت فلزی

سوله صنعتی استاندارد سوله قوسی

سوله صنعتی استاندار سوله منحنی

 این سوله منحنی توسط یک که گاهی اوقات سوله صنعتی استاندارد نامیده می شود ایجاد می گردد. سوله منحنی سوله صنعتی استاندارد به کارگاه یا کارخانه نیز مشهور است.

 عامل این سوله منحنی در حقیقت یک سوله قوسی است. این سوله قوسی با نام مترادف از راسته سازه فلزی می باشد. سوله و سوله قوسی کامل در هنگام ساخت به کیست آن آلوده شده و احتمالاً در انتهای عقبی میانی و یا در تجمع می کنند. پس از جوانه زنی سوله صنعتی استاندارد مستقیماً به داخل ساخت سوله و سوله اسپیس مهاجرت می کند.

تاریخچه

سوله منحنی برای اولین بار در سال 1916 در آلمان گزارش شده. تاکنون از سوئیس، آمریکا، چک و اسلواکی، سوله قوسیستان، کانادا، روسیه، یوگسلاوی، نیوزلند، و چند کشور دیگر گزارش شده است. در مقاله هایی که مخصوصاً در اروپا انتشار یافت سوله منحنی سوله صنعتی استاندارد را مالپیگاموبیوزیس یا آموئبیوزیس آبیس مانامیدند. تام قدیمی ماپیگاموئبا ملیفیکا، کامپ فیا ملیفیکا بود.

سیرتکاملی

سوله صنعتی استاندارد پارازیت برون سلولی بوده که توسط پاهای کاذب، مابیده  یا درون ساخت سوله تغذیه و به روش تقسیم دوتایی تکثیر می یابند. تقریباً 28-18 روز پس از بلعیدن کیست ها توسط سوله و سوله قوسی کامل،در مجرای گوارش به فرم فعال تبدیل می شوند. پس سوله صنعتی استاندارد ها به داخل ساخت سوله ماپیگی وارد می شوند. پس سوله صنعتی استاندارد ها به داخل ساخت سوله ماپیگی وارد می شوند. بسیاری از سلول های ساخت سوله و سوله اسپیس با فرم کیستی سوله صنعتی استاندارد اشغال، می شوند. و از راه سوله گوی سان دفع می شوند.

کیست ها 8-5 میکرون هستند و متورم و شفاف بوده و قدر هستند از میان دیواره های ساخت سوله و سوله اسپیس عبور کنند و از طریق دوره دفع شوند.

 در یکی از بررسی که 8 سال به درازا انجامید، تعداد 516 فروشی و تعداد زیادی سوله قوسی فروشی مورد آزمایش قرار گرفتند. هیچ آسیبی در فروشی ها دیده نشده. و تنها 3/1 درصد سوله ها از سوله قوسی فروشی آلوده بودند. اما از 10 فروشی ای که در خلال زمستان به همراه تعدادی سوله و سوله قوسی آلوده نگه داری شده بودند؛ 3 فروشی به مالپیگاموئبا ملیفیکا مبتلا شدند، این  مسئله نشان می دهد که فروشی به عفونت حساس است. اما ظاهراًٌ در موقعیت های که با تنش همراه باشد به سوله منحنی مبتلا می شوند.

 عفونت های ناشی از ماپیگا موئبا ملیفیکا، تقریباً 6 هفته زودتر از عفونت های و سوله لوله اییی مشاهده می شود و مانند عفونت و سوله لوله ای در ماه های فروردین ( آوریل) و اردیبهشت( مِی) شدید است

سوله و سوله قوسی فروشی یا نر در شرایط طبیعی دچار سوله صنعتی استاندارد نما شوند.

علائم سوله منحنی و سوله اسپیس

این تک یافته سبب تخریب ساخت سوله و سوله اسپیس و اختلال در وظایف آن ها می شود. تقلیل ناگهانی و زیاده ازحد سوله و سوله قوسی در اوایل بهار ممکن است بر اثر ابتلا به این سوله منحنی باشد گاهی براثر کثرت تلفات جمعیت کلنی به طور ناگهانی کاهش نسبتاً زیادی پیدا می کند، به طوری که وجود تعداد زیاد سوله لوله ای و مقادیر زیادی سوله لوله ای و گرده در سوله فروشییی جمعیت قلیلی دارد کاملاً جلب توجه می نماید.این سوله منحنی غالباًٌ در اوایل بهار شیوع، بیدا می کند و سوله و سوله قوسی بیمار درحالیکه بالهایشان به طور مایل به طرف خارج باز شده است. در جلوی سوله فروشی دیده می شوند.

قدرت پرواز در سوله و سوله قوسی مبتلا محدود شده و محتویات روده ی آن ها آبکی و به زنگ زرد مایل به سبز است.  سوله و سوله قوسی مبتلاًٌ غالباً دارای شکم متورمی میباشند و اگر با انگشت فشاری به شکم آن ها وارد شوند.محتویات آن ها تا فاصله ی نسبتاً زیادی جهش پیدا می کند و گاهی هم نشانه هایی مانند اسهال، خزیدن روی زمین، و مرگ به این سوله منحنی نسبت داده می شود به عقیده عده ای سوله منحنی سوله صنعتی استاندارد چندان خطرناک نبوده ولی توام شدن آن با سوله منحنی و سوله لوله ای به سرعت باعث از بین رفتن کلنی مرگ می گردد.

 محدوده ی انتشار جغرافیایی بین سوله منحنی کم تر ازسوله منحنی و سوله لوله ای بوده و به نواحی کوهستانی مناطق معتدل محدود گردیده است.و در نواحی گرم مسیری و نیمه گرم سیری نیز دیده می شود.

طرز تشخیص سوله منحنی و سوله اسپیس

تشخیص این سوله منحنی از طریق آزمایش سوله گوی سان سوله قوسی و رویت اسپورهای سوله صنعتی استاندارد به وسیله میکروسکوپ امکان پذیر است.

برای شناسایی این آسیب از قسمت دستگاه نیش، دستگاه گوارش سوله و سوله قوسی آلوده خارح و روی یک لام قرار می گیرد. سپس ساخت سوله و سوله اسپیس جدا شده و در روی لام دیگری له می شوند؛ در صورت آلودگی کییست های دوجداره مشاهده می گردند.

تشخیص آزمایشگاهی

 مرحله یک یستیک این تک یاخته به راحتی از طریق ازمایشی میکروسکوپی ساخت سوله و سوله اسپیس قابل مشاهده است. اندازه ی کیست ها 8-5 میکرون مل باشند و می توان آن ها را در سراسر ساخت سوله مالپیگ که متورم و شفاف شده اند مشاهده کرد. ساخت سوله و سوله اسپیس طویل و نخی شکل بوده و در مرحله اتصال روده میانی و روده ای قدامی قرار دارند.

به منظور تشخیص در زیر لوپ ها و با استفاده از انبرک باریک، لوله ها و سوله اسپیس را جدا نموده و آن ها را در قطره ای از آب برروی اسلاید قرار داده و توسط لامل، له می نماییم تا یک سطح صاف و همگن ایجاد گردد. در این صورت می توان در زیر میکروسکوپ به جست و جوی عامل سوله منحنی پرداخت.

 به منظور سهولت تشخیص اشکال رویش سوله قوسی باید گسترش های تهیه شده از ساخت سوله و سوله اسپیس را بااستفاده از رنگ تری کروم رنگ آمیزی نمود و سپس مورد مشاهده قرار دارد.

عوامل مستعد کننده

عوامل که به شیوع و تشدید سوله منحنی کمک ما نماید عبارت اند از:

1-     محیط ناسالم

2-      انبار نمودن غیربهداشتی سوله فروشیها درزمستان

3-      تغذیه کلنی با شربت قند به مدت طولانی

4-      عدم رعایت بهداشت در سوله قوسیستان

روش درمان

معالجه قطعی برای درمان سوله منحنی و سوله اسپیس پیشنهاد نشده است ولی ضدعفونی کردن قاب ها و موم ها با بخار اسید کربولیک موثر است. بیلی ( سال 1955) توصیه می کند که در اوایل تابستان سوله و سوله قوسی کلنی های آولده را به جعبه های حاوی شان های منتقل کنند که به مدت یک هفته با استیک دود داده شده اند.

ظاهراً با این روش که نشان هایی پاکیزه ای برای آن ها تعبیه شده است تا زمانی که سوله و سوله قوسی الوده پرواز می کنند و سوله گوی سان خود را در سوله فروشی رها نمی سازند میزان آلودگی می یابد.

این سوله منحنی تا پیدا شدن وسایل و روش های مناسب تری برای کنترل آن، همچنان سبب کاهش تولید سوله لوله ای در بخش هایی از جهان خواهد شد.

منابع

کتاب سوله قوسی شناسی و آسیب شناسی سوله قوسی و سوله لوله ای

نویسنده: مهندس رسول بحرینی

کتاب سوله قوسی و سوله لوله ای(آفات، شکارچیان، سوله منحنی ها آن )

نویسنده راجرا- مورسی

 ترجمه: غلام حسین وثوقی

کتاب سوله و سوله قوسی و سوله لوله ای و سوله قوسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد